söndag 6 juli 2014

Så tråkigt att skriva rubrik

Nu är det bara 4 arbetsdagar kvar sen så tar vi 4 veckors semester! :)
Så himla underbart!

Helgen har gått lika fort som vanligt.
Fredagen jobbade jag till 15 som vanligt sen hem och bakade tårtbotten! Medan den svalnade slängde jag ihop en sats med kladdmuffins med, det är ju aldrig fel :) och så tvättade jag, vi käkade tacos till kvällen och sen la jag emellan tårtan med min hemmagjorda jordgubbssylt och glasscafe i andra lagret :)

Igår så strök jag upp tårtan med grädde och skivade jordgubbar och lade på :)
Den blev jättefin och Jag blev så nöjd :)
Som vanligt så tog jag inget kort :p
Marie och hennes son kom på fika vid 1, vi drack kaffe och åt fruktsallad :)
Bestämde även resan som vi ska göra tillsammans i höst,  nu ska vi bara säkra ledigheter för alla sen ska resan bokas i veckan! Blev inte mallorca som vi pratade om först utan blir Turkiet istället :) längtar!

Sen på kvällen va vi och firade Tommy och tårtan gick hem! :)

Idag så har jag svettats som en gris hela dagen! Men fått enkel gjort!
Tvättade cabben medan Rickard klippte ena häcken,  tvättade av vinterdäcken till volvon en gång till, tvättade sätena i volvon med läderrengöring så nu är de fina igen och Rickard dammsög bilen :)
Sen fick det bli en dusch innan vi åkte till svärmor på kaffe.
Grillade spjut till middag, mumsigt!
Nu ikväll Har jag bakat mums mums., hoppas de går att äta! Slängde även ihop egna bars, de blev goda men tok för mjuka tyckte jag, så får se om de stelnar till annars slänger jag nog dom :p

Nu slappar jag bara i soffan lite :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar