tisdag 16 december 2014

Hemska migrän!!!

I söndags va vi lediga från bowling första gången på hela hösten, vilket va superskönt!
Vi gjorde inte supermycket, bara tog de lungt & va hos svärmor en sväng :)
När vi kommit hem igen & käkade lite rester från lördagen så somnade jag i soffan. Så Rickard väckte mig & sa att jag kunde följa med han in till sängen istället så kunde jag sova vidare. För han behövde sova nån timme med för han vaknade tidigt & han jobbar natt :)
Så jag gick med in & slocknade med en gång! Då va klockan 17.  Vaknade upp en timme senare av världens huvudvärk. Pallrade mig upp, fick i mig en Alvedon sen satt jag kvar på toa en kvart & mådde illa & hade ont i magen (typiska migrän saker) Tillslut kom jag i säng igen, grät som vanligt när jag har migrän & somnade om. Vaknar till vid 20 när Rickard går upp & sen sov jag till 22.
Jag va uppe & pillade i mig en clementin för jag mådde illa för vi hade ju inte ätit nån middag.
Går in till sängen igen & somnade om vid 23 & sov till 4.30
Vrålhungrig, käkar en macka & lite yoghurt. Fortfarande jobbig huvudvärk.
Gick & la mig med Rickard vid 7 men gick upp efter en timme för jag kunde inte somna. Tittar på tv men jag får bara mer ont i huvudet. Halv 10 ger jag upp & går in & lägger mig igen & somnar & vaknar inte förän Rickards mobil ringer 16.30

Gud vad jag sovit alltså! Sen va jag uppe hela kvällen, hade svårt för att äta med fick tillslut i mig lite mat.

Inatt sov jag superdåligt men kanske inte så konstigt ;) Halv 6 vaknar jag, går upp & tar fram lussebullar & pepparkakor så de va färdigt till Rickard kom hem :)
Gick med in & la mig men gick upp igen för kunde inte sova mer. Har bara vilat i soffan.
Jag är fortfarande sjukt trött & öm & matt i huvudet. Så jag får nog vara hemma från jobbet imorgon med så jag hinner piggna på mig.

Nä ljuset från dataskärmen va ingen hit för huvudet alltså, återgår till soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar