onsdag 26 oktober 2011

Dukarna anfaller!

Kära vänner, min katt är lite dum i huvudet. Nyss stog han med magen över 3 levande ljus. Han märkte inget, jag märkte, de luktade bränt hår nåt så in i.! Men han blev inte skadad av det, nu leker vi med hans folieboll, jag kastar & han hämtar, haha :)

Idag skulle jag & Jenny simmat, men drog iväg så efter att ha ätit, handlat osv. Får bli till fredag istället :)
Köpte pepparkakor & glögg förut, så om Rickard kan slita sig från datorn sen så får det nog bli lite mys :)

Igår åkte vi hem till mamma & pappa efter jobbet. Fikade, bytte däck på min bil, vinterstädade både in & utvändigt, käkade mat & hämtade lite småsaker :)
Sen på vägen hem hoppade vi in hos Rickards mamma där vi fick kvällsfika, mys!

Nu börjar lägenheten forma sig allt mer efter hur jag vill ha det. Mysigt, mordernt men ändå inslag av gammalt :)
Jag har alltid avskytt dukar! De dukar jag fått la jag i köksskåpet & har legat där. Började med duk på köksbord & tvbord som mamma vävt. Sen blev det en på byrån i hallen & nu även på byrån i sovrummet & lilla skåpet här inne i tvrummet. Så på den punkten har jag ändrat mig, jag tycker nu att det är himla sött med dukar! Bara det inte blir för mycket :)

Gjort om & lagt till lite mer grejer här hemma, så nu tycker jag att den är sååå mysig! De enda jag nu saknar är nån fin ljusstake till byrån i hallen :)

Åh jag tittar på resor till Paris typ varje dag & vi börjar iaf närma oss datum som vi alla kan åka iväg. Gud vad jag hoppas vi kan komma överens! Riktigt längtar efter att få åka iväg, plus umgås med de bästa människorna jag vet, i en supermysig stad!

Nää kära konfirmander, nu ska jag titta på tv en stund. Inte gjort de på ett tag "på riktigt". Ni känner ju mig, känner jag minsta stress eller att de finns nåt att göra kan jag inte slappna av. Men idag känner jag mig lugn, vilket jag inte gör alls ofta. Så ska utnyttja detta tillfälle med att slappa just framför tvn ett tag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar