tisdag 11 oktober 2011

Homer gets crazy!

I söndags spelade jag himla bra! Snittade på 170, & vi vann matchen! De va riktigt roligt :)
Igår va jag & Rickard på Jysk, vi köpte ett fint litet skåp som nu står i vardagsrummet :)

Idag har vi vart på citygross & handlat, sen när vi kom hem lagade jag mat. Jag tycker det är himla gott med grönsaker/sallad till maten, vi brukar alltid ha gurka till. Igår kokade jag färska haricoverts (stavning?) men de gilla inte Rickard.
Så idag gjorde jag en annan grej. Jag stekte rödlök & gul lök i klyftor ihop med 2 vitlöksklyftor i skivor. Hällde i det i en form, sen stekte jag zuccini i skivor & la de på löken.
Sen stekte jag paprikabitar lite lätt & sen hade jag babytomater som jag delade på hälften & hade överst. Sen på med lite ost & in i ugnen tills de fick en fin färg :)
Så åt vi det till ostsnitzel & lite pommes. Jag tyckte de va jättegott, men jag ska sluta försöka få Rickard att gilla grönsaker, för det är ingen ide!
Haha, så jag kommer att göra de jag gillar till mig, så får han äta gurka, för de gillar han ju iaf ;)

Tja händer väl inte så mycket mer i veckan, ska försöka få bakat lite nån dag, är helt tomt på kakor i frysen nu. Sen på fredag blir de lite fest & discobowling :)
Lördag blir det Ikea, Rickard ser verkligen fram emot det! Haha ;D




Rickard ligger förövrigt & sover i soffan & Papsi ligger här bakom huvudet på mig.
Förut trodde han att han var en hund, när jag kastade iväg hans folieboll sprang han & hämtade den i munnen & la brevid mig, haha!

Nää nu ska jag fortsätta titta på Simpsons, hejhej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar