tisdag 14 oktober 2014

lägger ner och kommer igen

Ni vet när allt går kass, man orkar inte och vill ge upp för inget funkar ändå. Där är jag nu.
Så nu lägger jag ner allt ett tag. Tänker inte tänka, tänker inte göra nåt jag inte vill/känner för, tänker göra precis som jag vill.
Jag behöver mår bra som människa igen, behöver trivas i mig själv igen.
Det funkar inte att göra nåt bara för jag måste göra det.
Jag funkar inte då. Jag mår dåligt och mår ännu sämre när jag får ett bakslag.

Så jag tar en paus från viktväktarna för jag följer det ändå inte just nu. Jag tänker bara träna om jag verkligen känner för det.

Jag ska bara va ett tag. Jag är ju bra som jag är. Andas.
Det är inte lätt. Varför är alla andra så duktiga?
Jag måste sluta bli så svartsjuk. Det är första steget. Jag måste kunna lära mig vara glad över när andra har det lättare eller får det bättre än mig.
För hur bra mår jag över att gå runt att vara avundsjuk?

Nä paus från allt. Bara lev livet ett tag. Vi ses när jag känner mig redo igen.

2 kommentarer:

  1. Lev livet och va glad:) ♡ de är de viktigaste♡ du är fin som du är och bäst♡ pusss ♡

    SvaraRadera