torsdag 14 augusti 2014

Den nakna sanningen.

Ibland kan jag känna mig vacker. Vacker på riktigt. Nån minut eller två. Sen kommer jag ihåg mina fel & brister. Ser ner på mig själv igen. Finns ju inget vackert här. Vad trodde du.
Exakt så här känner jag ofta. Inatt kom jag på, vad fan menar jag egentligen? Fel? Brister? Säger vem? Det sjuka idealet?  Jag? Inga fel. Inga brister.
Så insåg jag, det här är ju jag. Precis som jag är. Det finns inga fel.
Skulle Rickard vara tillsammans med mig & vilja spendera resten av sitt liv med mig om han inte tyckte att jag var vackrast i världen för honom?
Skulle Jenny vara min bästa vän om inte hon tyckte att jag är grym som jag är?
Jag har alltid vart överviktig & haft stora problem med min hy. Men inte har det hindrat Rickard. Inte Jenny. Inte någon annan vän eller min familj.
Tyvärr har det hindrat mig. Ett dåligt självförtroende som spökat. Men ska det hindra mig?
Absolut inte. Jag duger precis som jag är. Jag älskar mig själv precis som jag är.
Fuck alla andra som tycker något annat!

Jag är vacker. Jag är grym.



Denna låten är grym & jag tyckte den passade bra in här!

2 kommentarer: