onsdag 18 juli 2012

Livets stora fråga

Idag har jag & Rickard vart utan Godis i 200 dagar! Funderar på att fira detta med en stor godispåse!
Mohaha!
Nä men seriöst, jag vet att jag kommer ångra mig som fan om jag börjar igen. Men samtidigt ser jag inget resultat så de kan lika gärna kvitta. Dock kommer jag säkerligen gå upp om jag börjar äta godis igen.
Men kanske skulle ta bort nåt annat istället då? Typ som snacks & chips, jag är inte så himla fötjust i det iaf :P
& efter sommaren bort med glassen?
Det här med att försöka skära ner på socker & sötsaker, va gör de för nytta egentligen? Har jag verkligen mått bättre de senaste 200 dagarna mot vad jag gjorde för 250 dagar sen?

Efter semestern så blir det att ta tag i livet igen iaf. Promenader, cykla till jobbet, hälsosammare mat osv. & vad händer då om jag äter godis?
Eller kan vi bara ta ett litet brejk nu på 2½vecka & käka lite godis, & sen sluta med det igen?

Ååååh, jag får ångest när jag tänker såhär! Men jag hatar chips just nu! Jag är ssååååå less på det! Men ändå är jag sötsugen hela jävla tiden! Borde inte sötsuget minska? Nä inte för min del verkar det som!
Rickard verkar inte ha några större problem, men jag småäter jämt. Vad gör det då för nytta med allt?!
Absolut ingenting!!

HATAR ALLT SOM HAR MED DESSA JÄVLA KOMPLEX ATT GÖRA!!
Önskar att jag bara kunde vara nöjd med mig som jag är. Men det är jag verkligen inte just nu. Har inte mått så här dåligt över min kropp på lång tid. Jag vill kunna ha jeans på mig igen. Jag vill kunna ha fina kläder på mig istället för kläderna på Xlnt avdelningen på KappAhl.

Jag har kollat upp olika "dieter", men iom att jag är så kräsen med maten så finns det inget som passar mig.
Jag försöker att göra maten jag gör så nyttig jag kan, men ändå hålla den god. Vad mer kan jag göra?
Ja de som jag sa innan med promenader, cykla till jobbet osv. Men var är då motivationen till det?
Rickard är lat, han vill aldrig följa med mig ut. Blir det då av att jag går ut själv? Nej, tyvärr.

Nu blev det ett långt depp inlägg här, men jag va tvungen att skriva av mig! Har ni några tips eller råd till mig, så är det mer än välkommet!

Inlägget som började med en glad tjej som kommit över 200dagarsgränsen, slutar med en deppig tjej som skulle kunna döda för en godispåse. Bara för att..!



Jag har aldrig varit smal, & jag kommer aldrig att bli det heller. Men jag önskar att jag kunde trivas med mig själv & kunna köpa "vanliga" kläder igen!
På hur länge tex har jag vart med på helbild eller tagit en helt vanlig egobild & vart nöjd med bilden? Ja det kan inte ens jag själv svara på, för de va så pass längesen.









Ursäktar mig för detta hemska inlägg!

4 kommentarer:

  1. du får inte tänka så:o du är en super söt persson:-) och tänk på att vi älskar dej hur du än ser ut, puss på dej,<3

    SvaraRadera
  2. Du är fin lilla gumman!!! <3

    SvaraRadera
  3. Jag körde med LCHF rätt nyligen, och de funka jätte bra. Man får nästan äta allt :)
    Och jag är super kräsen med maten men här fanns de så ja kunde äta oxå :)

    SvaraRadera