tisdag 3 juli 2012

Pepsi

Usch jag är ledsen nu, Pepsi har ett stort sår vid munnen som inte alls ser bra ut.
Det började för några dagar sen med ett litet sår i mungipan & ett lite längre ner, tänkte att det klarar han själv så läker det snart. Nu har det växt ihop till ett stort sår & typ blivit en äcklig böld.

Bör jag åka in med honom? Han verkar inte ha ont av det & det luktar inget eller så. Jag är så känslig så jag vill inte peta på det för att känna om han reagerar eller inte heller.
Jag tycker dock synd om honom :(

Han kanske har blivit biten av nåt? Vart i slagsmål? Kan det vara nåt av en fästing?
Har försökt att googla, men hittade inget direkt. Endel skriver att man ska åka in direkt, särskilt om det kan vara bett. Endel skriver att de klarar det bra själva.

Nu ska jag gå & lägga mig, men fick så ont i magen nu. Det är ju bara ett sår, men jag mår dåligt över det lilla ändå. Han är ju min lilla kelgris! <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar