tisdag 4 december 2012

Julkalender!

Nåt bra med 1 december är att julkalendern börjar! Iår är det som ni alla vet Mysteriet på Greveholm, grevens återkomst! Jag är ett stort fan av den första Greveholm, så jag blev glad när jag hörde om detta.
Dock är jag skeptisk, känns som om man bara jämnför med den gamla. Men ska inte säga något än, har ju bara vart 4 avsnitt än så länge!
Vad tror ni om nya Greveholm, å va tycker ni än så länge?



Sen har jag några andra favoriter vad gäller julkalendrar!


Trolltider, Gick 1979



Albert & Herberts julkalender, såklart! Gick på  1982



Pettson & Findus, 1993



Mysteriet på Greveholm, 1996



Tjuvarnas jul, 2011



Sen finns de flera andra jag minns att jag gillar, tex. Sunes Jul, Allram Eest & skägget i brevlådan.

Vilka julkalendrar är era favoriter? :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar