måndag 6 februari 2012

städmåndag

Idag sov jag till tjugo i 5, men så himla gött att vakna & känna sig utvilad!
Så gick jag upp & drack en smootie, slappade framför tvn en stund.
Sen började jag städa, städade toan, plockade undan överallt osv. Så började jag dammsuga, & de pep i dammsugaren. Jaha självklart är påsen full!
Eftersom jag plockat undan överallt så golven va fria va jag ju tvungen att göra klart. Så skriver vad dammsugaren heter & ger mig av till affären, finns inga såna påsar varken på Willys eller Pas. Åker hem & kollar nr under dammsugaren & åker tillbaka till Willys. Nä finns inte, köper universalpåsar, hurra jag fick dit den!
Så nu har jag dammsugit & våttorkat överallt! Slappar nu lite framför Familjen Annourlunda medans jag väntar på att golven ska torka!
Ska plocka iordning allt igen sen & så ska jag laga mat! Sen är det snart dags att åka iväg till jobbet igen.
Denna dagen har gått himla fort, men så blir de när man råkar sova lite väl länge :P


Käkade nyss upp sista biten från blåbärspajen, mums!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar