torsdag 2 februari 2012

Vår diet

Tänkte berätta lite om dieten vi håller på med nu.
Vi byter ut ca 2 måltider per dag mot shakes & så äter vi vanlig middag. Försöker hålla den lite "smalare". Jag har bytt ut all pasta mot fullkorn, vi äter ingen potatis, vitt bröd mot grovt, knäckebröd, lättprodukter, mycket grönsaker osv.

Shaken som vi dricker heter Diet Shake & det har jag beställt från Svensktkosttillskott då jag troligen inte tål de vanliga shakarna från typ Nutrilett & Naturdiet osv.
Vi har provat 3 olika smaker: Choklad, Hallon & Blåbär. Chokladen va inget god alls, den burken tvingade vi i oss, men de andra är helt okej!


Beställde ett start paket med 2 olika smaker, en shaker & tabletter som heter Burn. Tabletterna har jag ställt på hyllan, tror inte jag kommer att använda dom heller.
Detta startkit gick på ca 600kr. Då är det 15 portioner i varje smak, så för oss 2 räcker det en vecka.
Detta blandar vi med lättmjölk.
Förra veckan drack vi bara 2 per dag. Nu har vi även köpt lite andra produkter från Nutrilett!

Vi har köpt smooties & bars. Smooties tar vi ibland när det är dags för lite mellanmål eller liknande.
En bar tar vi när vi är lite sugna på något, extra goda blir dom faktiskt till kaffet!


Dessa smooties har jag/vi prövat.

1. Smaken heter Nordic Berries, den smakade som yoghurt ungefär, så den va helt okej.
2. Denna heter Mochaccino & den tyckte vi inte alls om! Smakar supermycket kaffe! Men är dock mina föräldrars favorit, så smaken är som baken, som tur är!
3. Min favorit, Dark Rich Chocolate. Smakar kakao, ungefär som en milkshake!
4. Berry Boost, denna smakade jag bara lite av mamma & den va inte alls god! Det va super "bärig", inget för mig!

Bars i 2 pack som är välidigt smidiga att ha med sig!

1. Premium Dark Chokolate, denna är så himla god! Åh nästan som godis, helt klart min favorit! Smakar verkligen choklad!
2. Toffee/Karamel, Rickards favorit. Den smakar verkligen kola & är mjuk & god.
3. Brownie. Lite torr & ganska hård, att äta hela den tar på käkarna. Men helt okej smak.

Har även provat Mintchoklad bar från Naturdiet, som va vidrig! Kunde inte äta upp hela.
Rickard provade då nogaten från det märket, han tyckte den va helt okej!

Kan tyvärr inte säga än hur det funkar, med vikten för jag har inte vägt mig sen jag började med detta. Vi har nämligen ingen våg så får väga mig på jobbet eller hemma. Men jag återkommer med resultat lite senare :)

Blev kanske lite tråkigt, men då vet ni lite vad vi håller på med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar