torsdag 21 februari 2013

Min lön, jag sliter för den, det vill jag lova!

Min hjärna fullkommligt svämmar över av tankar, ideér & känslor på nätterna! Jag önskar att jag kunde skriva ner allt här, men ska börja med en sak som jag grämer mig över.
Det är det här med volvoarbetare & deras löner!
Alla tror att volvoarbetare tjänar så himla mycket pengar & bara för att både jag & Rickard jobbar på Volvo så är vi typ minjonärer eller nåt.
Men jag vill ju bara säga att vi tjänar nog kanske inte ens mer pengar än vad nån av er gör.
Vad har ni i månadslön? Vad får ni ut om ni jobbar alla dagar en månad?
Jag vet att pengar är ett väldigt känsligt ämne, att många inte vill prata om vad dom tjänar. Mer än de som har ruggigt bra län & vill skryta om det såklart.

Det jag vill ha sagt med detta är att vi har bra löner för att vara så unga, det måste jag erkänna. En månad när jag har jobbat mycket & hårt, nåt övertidspass & har slitit häcken av mig & tittar på min lönelapp & ser att man fått ut över 22000 efter skatt så känner man sig såå stolt! Jag har jobbat hårt för de där jävla slantarna. Sen helt plötsligt får man höra från folk att ni har väl råd med vad ni vill, så mycket pengar ni drar in.
Tror ni att man får såna roliga lappar varje månad eller?
Jag jobbar som ett as för att få en sån bra lapp ibland, men annars ligger jag inte så högt, det kan jag lova!
Jag har en månadslön som måga i min ålder skulle jubla över, men tror ni inte att jag jublar också? Att jag inte är supertacksam varje månad över att jag överhuvudtaget drar in mina egna pengar?

Det här är svårt att skriva om, för jag har så mycket mer jag vill ha sagt, men nu hopar sig mina jobb här ute & jag måste tyvärr avsluta. Jag vill inte spara detta inlägg & fortsätta skriva sen, utan jag tror att det är lika bra att jag sätter punkt här.

Frågor på detta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar