onsdag 20 februari 2013

Negativt här på natten

Jag tänker & grubblar aldeles för mycket när jag jobbar natt. Negativa tankar äter upp mig. inifrån.
När tänkte jag senast en god, uppskattande eller positiv tanke om mig själv? Jag vet inte.
Jag tänker alltid på andra med uppåtgående mungipor, jag blir glad i själen av att se en vän må bra & vara lycklig. Alltid lite avundsjuk/svartsjuk, men sån är jag.
Men vad händer när jag efter det tittar mig i spegeln? Antingen vänder jag ner blicken & går snabbt ifrån, eller så kan jag titta mig själv i ögonen i evigheter & undra hur fan jag ser ut. Hur jag ser ut på både utsidan & insidan.
Tänker negativa & nedvärderande tankar om mig själv, igen. För tolfte gången, bara idag.

Jag tror hela tiden att jag lär känna mig själv mer & mer. Att jag snart vet & kan allt om hur jag funkar.
I nästa stund brister jag & storbölar en kvart, helt utan anledning. Jag går sönder. Jag undrar vad som händer. Jag är på botten, åter igen.
Jag som nyss satt högst upp på min spiral, men tappade fästet & gled varv efter varv ner för den två kilometer långa spiralen. Gled ner på rumpan & blev sittande på botten.
Sittande aldeles för länge.

Idag skickade min fina vän en bild på mig, för att hon tyckte den va fin. Det första jag tänkte var, att jag ser glad ut. Det andra jag tänkte var att jag hatar mitt hår. Jag hatar hela mig. Jag hatar att vara på bild. Hatar att andra kan tycka att det vraket som sitter framför dom är fin? Att dom faktiskt uppskattar mig som person. Att dom tycker om & älskar mig som jag är. Varför frågar jag mig själv, det finns inget att tycka om.
Min själ känns tom. Som ytan på vattnet en stilla kväll, ínte ens en brusning på ytan. Helt blank med en spegelbild av månen. Tomt.

Precis så känner jag mig, tom.

4 kommentarer:

  1. Men min underbara Jennie, du får mig typ och gråta!
    Hur kan du ens tänka tanken att du inte är fin? Du är så underbart fin både på insdian och utsidan. Du har underbart vackra ögon, ett fint smalt ansikte och hela du är så fin!
    Jag vill bara åka till dig och ge dej en stor kram för du ska inte ha såna där tankar om dig själv. Vi är många som tycker du är jättefin och du har en pojkvän som älskar dej och hur du ser ut! Han tycker du är grymt snygg och det är du också!
    Du har även fint hår men skaffa hårföräläning om du nu ville prova det? Man kan alltid prova det :)
    Åh vad jag älskar dig och saknar dig!

    Du är FIN, SNYGG och helt enkelt Underbar!! Glöm aldrig det!!! <3

    SvaraRadera
  2. Jag vet, gråter jag med. Jag har fått mer kärlek och omtanke än så länge än vad många får genom hela livet. Jag förstår bara inte varför jag inte kan ta åt mig?
    Jag vill att alla andra ska må bra och ger gärna bort komplimanger och stöd, varför kan jag inte ge mig själv detsamma?
    Jag tycker jag har jobbat med att finna mig själv, men tror aldrig att fröet slått rot, utan den ligger bara på utan, å skaver.
    Hatar att jag ska behöva känna så här, men jag kan inget göra åt det.
    Jag älskar dig Rebecca! <3

    SvaraRadera
  3. du är inte ful du är en mcyket mycket vacker människa på utsidan och insidan:)<3 du får så många männsikor att må bra, så de vill även vi att du ska göra, du ska inte behöva gå och vara ledsen, jag finns här för dej <3
    älskar dej. <3
    puss på dej<3<3

    SvaraRadera
  4. Tack fina du! Jag vet allt de här, bara så svårt att ta åt mig positiva saker om mig, tar bara åt mig att negativa saker och ältar det. Jag gör precis tvärt emot vad jag ska göra. Men jag ska försöka ändra mig!
    Tack för allt stöd, älskar dig Jenny! <3<3<3

    SvaraRadera