lördag 16 november 2013

Ikea!

Idag hade jag ställt klockan på halv 9, tänkte upp & duscha & käka frukost så vi kom iväg tidigt, till Ikea öppnade!
Men så blev det inte då jag sov totalt uruselt inatt! Vaknade varje halvtimme hela natten! Så jag var allt annat än utvilad när klockan ringde, så jag stängde av den!
Vaknade ett par gånger men lyckades sova till halv 11!
Kom upp ur sängen vid 11 & när vi hade duschat & käkat så va klockan 12 & vi satt äntligen i bilen! :)
Vid ett kom vi till Ikea, tillsammans med ALLA andra i sverige kändes det som!
Men gick ändå fort & smärtfritt, en timma tog det :) Det enda som var ett måste var en ny kastrull, sen blev det lite annat pyssel med ;)

Sen va vi inne på Elgiganten & kollade, sen gick vi in på Inter Sport & jag köpte nya adidas "mjukisbyxor"! Det är helt klart mina favoriter!
Mina gamla har jag haft i två år & nu är de så trasiga i sömmarna & tunna i tyget vid låren så de går inte att laga mer :P Så blev ett par ungefär likadana :)
De kostar ju endel, 500 spänn, men jag tycker det är värt de då de är så himla sköna & fina & rätt bra kvalitet :)


Köper herrmodellen, så jag slipper allt som heter figursytt & slimmat! 


Sen begav vi oss in mot centrum, jag helt överlycklig över att jag fått med Rickard på att käka ute på resturang! Han vill aldrig det, så jag var så glad!
Vi skulle käka på Jensens Böfhus, & visste att det låg i centrum nånstans. Så när vi tillslut hittade centrum & en parkering va resturangen såklart i andra änden av gågatan! Så det tog oss 10 minuter minst att gå dit. Äntligen framme & vi var hungriga! När vi kommer in så känner vi den mysiga stämningen & väntar på att få hjälp.
Då kommer en fram & frågar om vi bokat? -Nej.
Tyvärr, vi har fullt med bokningar hela kvällen så tyvärr..

ÅÅÅÅÅÅÅH. Ledsen!! :(

När vi går tillbaka milen till bilen, kändes som en mil, så fick vi syn på en subway. Går in & köper varsinn halva & käkar i bilen. Åker hem & bestämmer oss för att köpa pizza till kvällen istället!

Så det blev det :)

Sen fick vi lite energi, vi har kalkat av kaffemaskinen, tagit fram alla adventslampor & ställt upp över hela finbordet! Diskat, tvättat, plockat iordning & massa bra :)

Så imorgon blir det att pusta alla fönster! :)

Nä men nu ska jag se om Rickard ska sitta kvar vid datorn eller inte :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar