torsdag 17 april 2014

Jag blir äldre?

Jag tänker ibland på att jag verkligen har blivit vuxen. Att jag ändrat många  åsikter om allt möjligt.
Att man växer ifrån vissa komplex man haft i alla år. Helt plötsligt undrar jag själv, hur fan tänkte jag där eller hur kunde jag tycka så?

Ett exempel, mina öron!
Jag har alltid hatat dom, tyckt dom är stora och väldigt utstående. När jag klippte mig kort för typ 5 år sen så vet jag att jag sa till min frisör att jag ville ha det kort men öronen får absolut inte synas!
Nu idag  när jag har så kort hår som jag har undrar jag varför jag tänkte så?
det är inget fel på mina öron? Kan ibland tycka att dom är söta tillochmed.
Vet att jag inte alls tänkte på att öronen skulle synas när jag klippte mig så här kort, tänkt på det nu efteråt och att jag bara vart löjlig som tyckt så.


Jag tror att detta är ett vuxen tecken!

Samma gäller mina överarmar. Jag har alltid haft mycket finnar och har aldrig velat visa dom. När jag var tillsammans med Christian tex hade jag aldrig linne för jag slämdes
Direkt när jag träffade Rickard så hade jag linne och har inte haft några problem med att ha det inför honom.

Att man trivs med sig själv mer och mer ju äldre man blir! Önskar självklart att detta hände tidigare i livet, men sånt är ju livet!

Ville egentligen bara säga att jag själv känner mig mer vuxen, klokare och mer nöjd med hur jag är! Jag är jag och jag kan inte hjälpa det :)


Här är jag och min a stora öron! :) 

1 kommentar: