tisdag 29 april 2014

Tårtuppdrag!

Det närmar sig nu med stormsteg, 18 maj, Rickards lillebrors  konfirmation!
Då har jag fått i uppdrag att baka tårtorna till det!
Känner mig faktiskt inte så nervös nu, brukar göra det annars när jag får bak uppdrag då jag inte känner mig speciellt duktig egentligen.
Men denna gång ska jag bara ta det lugnt och göra så gott jag kan!
Jag ska göra tre stycken, det blir två olika fyllningar, så två blir samma :-)
Kommer göra en med hallonmousse och dumlefluff (kanske ploppfluff, inte helt säker än)
Och den andra blir med chokladmousse och Ahlgrens bilar fluff!
Tänker använda sockerpasta att täcka allihopa med, blir enklast och behöver inte tänka på min allergi varken när jag ska äta eller göra dom :-)
Tänker bara skriva hans namn på utstansade bokstäver och lite socker blommor.

Har allt i huvudet och jag tror på fyllningarna :-)
Vad tror ni? Jag hoppas det blir kanon :-)




Enkelt och snyggt! 
bilder från google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar