tisdag 21 augusti 2012

Våra dagar i Köpenhamn!

Sista veckan på min semester bestämde vi oss för att åka iväg nånstans & bara ha de gött innan verkligeheten började igen. Så det fick bli Köpenhamn!

Jenny & Mats körde oss till tåget på tisdagsförmiddagen, 4 timmar senare va vi framme & gick till hotellet som låg precis brevid stationen.
Efter lite vila gick vi ut på stan för att kolla läget & hamnade sen på Jensens Böfhus för middag.
Sen köpte vi öl & chips i en affär & slappade sen på rummet resten av kvällen, vilket va så himla gött!
Onsdagen gick vi till Tivoli! Ingen av oss hade vart där innan så de va roligt. Vi åkte några grejer, käkade grillad kyckling, åt ben&jerry glass, köpte några sovenirer, drack öl & bara kollade på allt folk.
På eftermiddagen va de så jävla mycket folk precis överallt, så då bestämmnde vi oss för att gå tillbaka till hotellet.
På kvällen gick vi ut & käkade på Hard Rock Café, vilket va underbart gott!
Torsdagen vaknade jag kl 7 med migrän, så det var väl ingen höjdare. Vid 10 gick vi ner & åt frukost sen låg jag bara & vilade till de va dags att checka ut kl 12.
Då gick vi till stationen, köpte cola & godis, hittade rätt spår & väntade tills tåget gick hem 12.37

Sen, 4 timmar senare va vi äntligen hemma i falköping igen.
De va helt perfekta dagar, så smidigt att åka tåg & allt. Synd bara med migränen där, förstörde hela resan hem & jag ville bara hem till sängen & sova.

Men som sagt, annars va allt kanon! Här får ni lite bilder iallafall :)





Öresundsbron :)



Tivoli


Denna åkte vi, som slänggungorna på Liseberg, fast den åker upp ashögt också.
Den va så jäkla läskig, jag dog.



Lunch!



Ben&Jerry!



Rickards :)



<3>

Va inne på akvariet som fanns på Tivoli


Liten söt haj :)




Rummet!




Jensens!


Min öl :)



Väntar på vårt bord på Hard Rock



Väntar på tåget hem :)



<3>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar