torsdag 3 januari 2013

har blivit en hare

Jag vet inte varför jag har blivit så rädd. Jag har aldrig vart de förut, men nu så fort jag är ensam hemma på kvällarna i huset så hör jag saker. Jag hör dunkar, som om nån öppnar källardörren. Jag hör smågrejer, de känns som om jag inte är ensam osv.
Jag vill inte vara hemma ensam. Rickard är på jobbet,, så jag har sovit själv. Hemskt är vad det är!
Jag vet inte varför jag är så paranoid, det finns ingen mer än jag & katterna här. Jag har gått runt i huset flera gånger på nätterna nu, bara för att dubbelkolla att ingen är här. Så jag ser till att minst en katt är inne på nätterna, så kan jag tala om för mig själv om jag hör nåt, att det är katten.
Känner mig väldigt trygg om dom ligger brevid mig i sängen, för dom är ju som mina små vakthundar :)

Jag är väl inte rädd för att de ska hända mig nåt, jag är rädd för inbrott. Jag har ingen aning om varför, men jag är det ändå.

Rickard har två nattveckor kvar sen, har ni nåt tips på hur jag kan få bort där här rädslan? Jag vet ju inte vart den kommer ifrån, för jag har aldrig vart rädd innan & jag har inte vart med om nåt eller vet nån som har vart det heller.
Sjukt jobbigt är det iallafall!

6 kommentarer:

  1. Gumman då!!

    Ha på teven eller ha musik på så slipper det vara tyst för då blir man sån. jag e nog likadan. Men jag brukar alltid försöka ha på teven eller nåt tills jag är supertrött, då stänger jag av o somnar bums. Det brukar funka för mig :)

    Pusss <3333

    SvaraRadera
  2. du får komma och sova här;)
    men ha som rebecca skriver tv elelr radio på. de har jag alltid och helst när jag sommnat med, sen ha tänt lite över allt.:) typ på sånna ställen som känns obehagligt på.

    pusspuss<3<3

    SvaraRadera
  3. Jag har alltid också tvn på tills jag somnar, men kruxet är att jag kan inte somna om det inte är heltyst & mörkt! :/
    Så det är de jag försöker med, att ha tvn på tills jag är så trött att jag somnar :)
    Nu vet jag ju att Rickard snart kommer hem eller så, men tänk nu när han åker till usa snart, då kommer han ju inte hem på 10 dagar, usch har inte sovit ensam mer än en natt eller så här :/

    tack för stödet älskade ni :) pusss <3<3<3

    SvaraRadera
  4. Men Jennie, Jag kan komma och bo hos dig då!!! :D Puss <333333

    SvaraRadera
  5. Javisst, jag jobbar förmiddag den veckan så gärna :D puss <3<3

    SvaraRadera
  6. Kanon, då kan vi umgås massor!! Vi kan ju kolla påt :P Puss <3 <3

    SvaraRadera