söndag 27 januari 2013

mitt liv är inte så som jag har tänkt mig

Seriöst, hur får folk sin tid att räcka till? Med ett heltidsjobb, med ett hushåll med en man & två katter att sköta, träning & allt. Hur??
Min tid räcker iallafall inte till till allt jag vill/behöver hinna med!
Läser massa starka & peppiga bloggar just nu & alla hinner med träning flera gånger i veckan! Hur?
Är det jag som prioriterar fel eller är det dom som har mindre "plikter" att sköta?
Jag förstår inte. Min självkänsla är i bott igen, jag mår så dåligt..
Dels har jag inte motivationen att klara detta själv, det är nåt som jag har förstått nu det senaste. Jag har alltid trott att jag kan göra allt jag nånsin vill. Men har märkt nu att mer & mer av det som stod på min "plan" för typ 3år sen, aldrig kommer att bli av.
Jag bli deppig av det.
Jag har haft sömnproblem i över två månader nu, det har sänkt mitt immunförsvar i bott & jag åker på typ allt. Nu är jag dålig igen, tredje gången på typ en månad lite drygt.
Jag vet inte vad jag ska göra för att få mitt liv i balans igen?
Jag tyckte för ett tag sen att jag var på väg upp, att jag hade kost & träningsplaner. Att jag skulle hinna med både jobb & familj. Ta hand om mig själv. Ta hand om mina nära.
Nu har jag inget igen, jag gråter så jävla ofta nu förtiden så jag vet inte vart jag ska ta vägen.
Jag gråter för ingenting, jämt. Pga mitt dåliga självförtroende, antar jag, å inte blir de bättre av allt de här slarvet.

Jag känner att jag inte kommer att klara av att ta mig upp ur den här gropen igen. Jag orkar inte.
Nu gråter jag igen.

3 kommentarer:

  1. men söta du<3 du ska inte behöva små så där<3. det är bara att ringa eller höra av dej om det är något de vet du<3 jag kommer på 2 röda;)<3.

    vi ska ta och fixa det tillsammans. den där simmningen måste få fart på igen, du kan och du vill och du är bäst<3
    pusss på dej<3<3<3

    SvaraRadera
  2. Men Underbara du!!
    jag är imponerad över allt du hinner göra! Du har en sambo, ett hus, katter, ett jobb och ändå hinner du göra så himla mycket!!
    Och du ska inte gräva ner dig i någon grop för det får du inte!!

    Om du bara ana hur mycket du betyder för mig och jag är så glad att ha dig i mitt liv du underbara!!
    Du är så duktig med mat och allt och du donar och lagar och ja! Du ska va stolt!! För du gör stora framsteg hela tiden!!

    Behöver du hjälp med pushning, ring mig så ska jag pusha på dig om du behöver det eller behöver du bara en axel att luta dig mot så finns jag där! Nu får jag jobba en del också så nu kommer jag ha råd och göra nåt!!

    Så tjejer tycker vi ska ta och göra nåt snart!!!! :D
    Ni är underbara !! <33333

    SvaraRadera
  3. Tack snälla ni för de fina orden! Även fast jag inte är värd dom!
    Ni är för söta och jag är glad att jag har er båda två, hur skulle mitt liv sett ut utan er va :-)
    Ska rycka upp mig nu, eller försöka iallafall :-) puss <3<3<3<3<3

    SvaraRadera