måndag 7 november 2011

Jättegod knäckig äpplepaj!

Här kommer Receptet på min äpplepaj jag gjorde igår!

I receptet står det att man ska använda 6st äpplen. Jag tog bara de som blev över från äpplekakan jag gjorde. Så jag skalade & skivade äpplena, sen la jag dom i en påse med kanel & socker så dom fick gona sig lite. Man ska inte ha kanel i pajen egentligen, men jag gillar de, blir lite sötare då. Så vill ni inte ha de så gör ni precis som jag skriver nu :)




6st Äpplen
150gr Smör
1,5dl Socker
3dl Havregryn
1,5dl Vetemjöl
½ tsk Bakpulver
½dl Ljus Sirap
2msk Mjölk

Sätt ugnen på 175 grader.
Skala & kärna ur äpplena, skiva & lägg i en pajform. Vill ni ha kanel så låt de ligga & dra sig i en påse som jag skrev innan.
Smält smöret i en kastrull. Dra från värmen & blanda sen i resten av ingridienserna.
Häll smeten över äpplena & släng in i ugnen ca 30min.
Servera med vaniljsås, mums!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar