fredag 9 maj 2014

Urinvägsinfektion...

Vaknar kvart i 11 av att jag är akut super kissnödig. Springer upp och kissar, gör lite ont men tänker inte direkt på det, tror det var för att jag va  så himla nödig.
Går tillbaka till sängen och är kissnödig igen, så springer jag tre gånger innan jag inser att jag fått urinvägsinfektion.
Haft det ganska några gånger innan så vet ju hur det känns, sjukt jobbigt!
Åh tänker jag, måste jag ringa vårdcentralen nu och åka till doktorn och skit.
Nä fy, jag har ju mens, pinsamt att lämna urinprov då.
Googlar på urinvägsinfektion och kommer in på uvi.se
Där kan man fylla i ett formulär med sina symptom och få svar från en leg. Läkare direkt.
Så det gjorde jag och fick svaret att jag har urinvägsinfektion och fick pencelin utskrivet direkt!
Så himla smidigt! Spar ju massa tid! Kostar dock 300kr, istället för 100kr som jag fått betala på vc, men slipper ringa och få tid, åka dit och lämna prov osv på något som jag är säker på att jag har.
Så det rekommenderas om ni också får det och inte vill/hinner åka till doktorn! :-)

Ikväll blir det semifinal i bowling! Har skaft bort ett lager med skinn på tummen, gjorde det under all bowling i onsdags. Så det gör rätt ont, men jag ska spela ändå har jag tänkt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar