fredag 16 oktober 2009

I don't know why I even try

Igår fick farmor en Stroke & det känns som att jag aldrig kommer glömma det. Visst var det bra att jag & Jan var där, ambulansen kom inom 10min efter det hade hänt. Så hjälp fick hon fort iaf, men jag önskar att jag hade sluppit att se det, det va säkert bra för mig. Som stumpan sa, man kan inte blunda för allt hela livet. Men för att jag & Joel skulle slippa se mer än vad vi redan sett så tog jag med honom hem till sig & han skulle bli buren hela tiden. Det märktes på han att han fattade att något va fel, men vi gick runt & tryckte på alla lampknappar som gick, lekte med hans nya traktor & bara kramades (han tryckte sig jättehårt mot mog hela tiden)
Sen kom Jan & Jeanette hem, Tom åkte med farmor till sjukhuset.
Vi åkte till floby & banken, fick bli lite barnvakt åt Joel, sen hämtade vi Tommy, sen blev det pizza!
På kvällen ringde mamma & hon hade vart nere hos farmor & hon hade redan fått tillbaks all känsel & kunde prata igen! Hon hade fått en propp i hjärnan, men eftersom hon fick hjälp så fort så blev det väldigt lindrigt & hon verkar redan må bättre :)
I förrgår opererades mamma för diskbrock med, känns som allt kommer nu. Men både mamma & farmor kommer att bli bra igen så det känns mycket bättre idag :)

& som om det inte vore nog med elände, så vaknar jag vad 9 idag & vad ser jag, jo det snöar!
Fyfan, jag hatar snö! 2 månader för tidigt. Bajs!

Jaja, nog om det, vad har hänt de senaste dagarna?
Jo jag har vart med Emma, vi har promenerat, tittat på film, lagat mat, ätit scones & te till kvällsmat, vart duktiga & simmat, vi har hälsat på mamma & bara tagit det lungt & myst :)
Idag får jag inte åka nånstans om det inte är absolut nödvändigt, eftersom jag inte har några vinterdäck, för pappa sa att han knappt kunde ta sig fram med sin bil på stora vägen för att det var halt, då kommer jag garanterat inte nånstans :P

Goda nyheter! Fick pengar av farmor igår till ett nytt fritidskort! Så nu kan jag åka tåg & så igen, så nu blir det lite lättare för nu kan jag också ta mig lite varstans :)

Nä nu ska jag klä på mig, käkade lite yoghurt & flingor vad kvart över 9, men börjar bli hungrig igen så kanske ska ta mig en macka eller nåt :)
Vi hörs!
/ Jennie

2 kommentarer: