måndag 8 mars 2010

Money most be funny, in a rich man's world

Om ni skiter i mina problem & tycker jag ska hålla dom för mig själv så kan ni skita i & läsa detta. Ville bara skriva av mig..

Ibland får jag så himla dåligt samvete. Klagar, eller jag inte riktigt mer smågnäller lite, på saker här hemma som i grunden beror på pengar. en bil till, flytt osv. Jag har det himla bra, men ändå ska man klaga & efteråt ångrar jag att jag sa nåt från början. När jag vet att jag ska vara nöjd över det jag har. Men när mamma & pappa börjar prata om att vi pracis har till mat & har egentligen inga pengar över, då får jag lite dåligt samvete. För dom betalar skatt & försäkring till min bil för jag inte har råd att göra det själv & jag önskar att jag kunde betala själv. & mamma sa nyss att hon önskade att dom kunde ge mig & Tommy mer, för vi får inte så mycket nu.
Man vill bara ha & ha, trots att man ändå har det mycket bättre än andra.

Då önskar jag att jag kunde flytta så jag kunde ta hand om mig själv. Men det spelar ingen roll så länge jag inte har nåt jobb, dom kommer ändå få betala bilen, jag behöver ta lån på lägenhet osv.

Jag skulle hellst vilja sälja bilen, så dom slapp betala den åt mig. Men jag måste ha den så är det bara. men ändå känns det som det är mitt fel att vi har dåligt med pengar bara för jag har bilen.
Vet att det inte är så, det är ju främst för att mamma inte jobbar, men det känns ändå så.
& när mamma sa nyss att hon önskade att jag & Tommy skulle kunna få unna oss mer saker, så tänkte jag jag unnar mig massor, fast fel grejer. Tänk om jag sparat alla pengar jag kastat ut på skitsaker, då hade jag kanske kunnat betala bilen helt själv, eller haft lite pengar till lägenhet osv.

Nu vill jag absolut inte flytta hemifrån, nu måste jag få ett jobb & jag måste komma in i Göteborg eller Hallsberg. Vad mycket problem pengar orsakar. Jag vet ju att jag inte ens borde skriva om detta, för det finns massa som har det så mycket värre. Egentligen har jag inget problem, men för mig är det jobbigt. Jaja, så är det & tyvärr är det inget jag kan göra nåt åt. Får bara hoppas att jag iaf får ett sommarjobb, känner mig värdelös som bara går hemma & kostar ännu mer pengar. Bajs.

2 kommentarer:

  1. men jennie så får du inte känna ju<3<3<3<3<3 pussssss pusssss på dej<3<3<3<33

    SvaraRadera
  2. jag veeeet, men gör det ändå :o pusspuss <3<3<3333

    SvaraRadera