måndag 26 september 2011

5.24 PM (17.24)

Hej kara vanner! Bloggar nu fran Mirres dator for hon jobbar, sa ni far vanja er vid att det inte ar nagra prickar over bokstaverna :)
Sa jag borjar val om fran borjan, i fredags sa korde ju mamma & pappa ner mig till Landvetter, sa jag va dar runt halv 5 pa morgonen. Jag checkade in & allt de dar, sen at jag lite frukost. Planet till Paris tog 2 timmar. Val framme dar fick jag aka buss & grejer men till slut hittade jag min gate aven dar. Sen va planet typ en timma forsenat for det va nat fel, men tillslut kom vi ivag. Sa tog de ca 9 timmar & 30 min tills vi va framme i Miami! Sen pa flygplatsen har tog de lite over en timme att komma ut, passkontrollen som tog san himla tid!
Mirre motte mig dar & vi akte hem till huset dar hon bor med sin vardfamilj.
Allt ar sa himla annourlunda har, sa stort. Fick ocksa en liten chock nar jag kommer ut fran den svala flygplatsen har & kommer ut i 30 graders varme! Det ar riktigt varmt har pa dagarna!

Ja iaf jag va val hos Mirre runt 5 tiden (var tid har nere) 23 hos er. Sa vi akte ivag till Miami Beach, kollade, gick med fotterna i vattnet, at pa en maxikansk resturang. Akte sen hem & sov for jag va supertrott efter den langa dagen!

I lordags sa sov jag till 10 ungefar, sen akte vi ivag till Miami Beach igen, fast nu for att bada! Det va sa varmt & skont i vattnet! & typ 34 grader i luften & sol hela tiden. Vilket sklart resulterade i att jag brande mig, fast jag hade massa solskydd!
Kvallen sen va vi ute & kollade runt lite, sa satte vi oss pa en typisk amerikansk hamburgeresturang, som spelade 50talsmusik & allt! Fattades bara rullskridskor :) Haha & de va valdigt kul, fick ballon, hatt & en special antertainment for att de va mitt fosta besok pa en Johnny Rockets resturang, de va riktigt roligt :) Sen va vi pa en klubb som hette Mia, fast de va inte sa roligt sa vi drog hem ratt tidigt & sov.

Igar va jag med Mirre pa ett aupair meeting, sen va vi & shoppade resten av dagen :)
Jag kopte ett par flipflop & en klanning :) Sen at vi middag pa ett stalle som heter t.g.i Fridays, vilket va jattegott!

Idag gick jag upp lite tidigare for vi akte ut till Everglades som ar en sorts National Park har. Sa akte vi san dar svavarbat & fick se alligatorer, skoldpaddor & faglar, vilket va haftigt :)
Sen fick vi se en show dar de visade upp lite olika djur & sen fick jag halla i en alligator :)

Vi har aven hunnit med lite shopping efter det med, men jag har inte kopt nagot idag :P

Ikvall ska vi ga pa bio, I Don't know how she does it har jag for mig den heter. Verkar kul!

Kan tyvarr inte visa nagra bilder for jag har ingen sladd med mig & Mirre har ingen kortlasare i sin dator. & lovar att det inte kommer att bli sa har langa inlagg nu for jag kommer att blogga varje dag nar Mirre jobbar :)

Rubriken ar det klockslag hon ar har nar jag har skrivit fardigt, sa slipper ni fundera pa det :)
Hoppas ni har det bra dar hemma! Jag har det iaf super, varmt & gott :)
Puss&kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar