tisdag 25 augusti 2009

johnny johnny johnny vi älskar dig

usch, finns det något värre än att ringa runt till folk ?
det går väl bra om man känner personen, men nu ska jag ringa till företag & jag vet inte vad jag ska säja!
mamma tyckte att jag skulle säja typ såhär: hej, jag heter jennie andersson & jag undrar om ni har något ledigt jobb.
så kan man väl inte säja?
kan man inte säja typ, att man är intresserad av att jobba hos dom & undrar om dom har någon plats ledig. eller nåt?!
HJÄLP!
buhuu, vill inte ringa.. egentligen är det ju inget, man kan inte få mer än ett nej som mamma alltid säjer, & dom bits inte.
men jag tror att det sitter i lite rädsla sen jag ringde till systrarnas för att fråga om jag fick praktisera hos dom, då fick jag ett snäsigt svar: nej vi har redan en. sen la hon på typ.
hon frågade inte vilken period eller nånting. usch, tjurtjärring. det va inte speciellt kul minns jag, så är nog lite rädd typ att nåt sånt ska hända.
sen vart ska man ringa? det finns ju bara nummer direkt till butiken eller så, måste man alltså ringa dit & be att få prata med nån peronalansvarig då?
men baajs vad jobbigt det ska vara.

nää jag tror jag ska gå & gräva ner mig, så jag slipper dethär!

/ Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar