söndag 24 augusti 2008

Sparsamhet är en stor inkomst

Ja vet jag vet! Dålig på att skriva!
Så som alla andra skriver : " jag ska försöka skriva ett inlägg varje dag så det inte blir så mycket varje gång"
så tänker jag med!
men gör jag det sen, nej? antingen så hinner jag inte, orkar inte, glömmer & när jag kommer på det har jag ingen data eller ngt liknande.
ni förstår säkert vad jag menar, men jag ska försöka skärpa mig, kanska skriva i skolan ngn dag när man kommer ihåg det! :)

aja, nog om det!
jag sitter här i bara en handduk & trosor, duschade för en stund sen, men har inte kommit så mkt längre än hit, hähä, så går det när man är nyfiken, tänkte bara kolla bilddagboken, sen kom jag på att jag hade lite andra bloggar att läsa & då kom jag ihåg min egen & tänkte att jag lika gärna kan sitta i handduken en stund till ;)

vad har hänt sen jag skrev sist då? hmm..
i måndags gjorde jag väl inte så överdrivet mkt, gick hemma & vankade & gick mamma på nerverna ;)
tisdag samma, bowlade på eftermiddagen, sen upp till tboda igen, bajs är det rätta ordet! xD
hehe. skola i onsdags då, ganska ovärt, började 11, fick schema, (som inte ser så jätte roligt ut) lite papper, skåp & kläder.
så åt vi lunch med våra nya klassföreståndare.
tror jag kommer trivas bra med Magnus faktiskt :)
verkar helskön :D
slutade runt 1, så bestämmde vi oss för att åka till gbg & ta en fika, jag var sååå sugen på kladdkaka!
så jag, jenny, emma & mirre åkte iväg :)
skojsigt va det!
sen hem, handla lite & så :)
torsdags hade vi vanliga lektioner, handel känns ganska så värdelöst! menmen..
fredags var vi & spelade fotbollsgolf! :D
det var roligt!
synd bara att tvåorna vad med! hade det vart som förut hade det bara vart 3or & det hade nog vart mnysigare tror jag.
menmen, det är inget att göra ngt åt.
måste bara berätta att dom är 30 st i lp:1an & 30 st i hr:1an :o
herrejösses, vi är 9st i vår klass & 10 st i hr, lite skillnad eller!
aja, jag tycker det är väldigt skönt att vi är en så liten klass, man lär känna alla så bra & så :D
aja, vart va ja..
just det, efter fotbollsgolfen åkte jag till skövde där jag gick med mirre & köpte henne en kalender, sen tog vi en glass på donken :)
sen åkte hon hem & jag fick vänta ca 10 min på att mamma & pappa skulle komma :)
vi åkte & handlade massa grejjs, pappa tog kort & vi hämtade en garderob i skultorp.
sen åkte vi hem :D
hämtade crille vid 8 tiden, så myste vi resten av kvällen!
igår vart det mys större delen av dan, förutom på förmiddagen, han fick hjälpa pappa att måla ute & jag va inne & bakade paj & lagade mat med mamma :)
senare kom farmor & vi spelade massa kort, jag vann 2 gånger, det ni, det har nog aldrig hänt förr! hehe..
sen skulle crille åkt hem, men hans pappa svarade inte så han fick stanna tills idag, åkte hem vid 12 tiden typ.
han är bäst <3
vi åkte till skara en sväng, jag va asnära på att meja ner en cyklist i diket!
jösses vad skäll jag fick av mamma & pappa, & vad skraj jag va!
jag kommer att åka lååångt över på andra sidan av vägen när jag ska köra om cyklister härdanefter!
shit!

aja, sen har jag inte gjort så mkt mer, som vanligt har jag haft tboda ångest, men den dämpades ganska rejält efter det att mamma sa att jag kunde sova hemma tills i morgon!
så skönt!
btw, så vaknade jag med täpt näsa & ont i halsen igår, blä!
idag har jag gått & snorat hela dan.
så här är det alltid när jag börjar skolan, jag blir alltid sjuk!
så jag sitter här & hostar & snörvlar & hoppas det inte blir värre & att det går över snart, så jobbigt när näsan håller på & rinner hela tiden!
aja, nu har jag inget mer att berätta tror jag, mer än att lönen kommer på tisdag, skönt med lite mer pengar, min första lön är redan slut.
fast inte så konstigt eftersom jag inte fick ut mkt på den & jag har köpt massa nya saker!
Väldigt kul! men kolla på titeln på dagens inlägg, det borde man tänka liite oftare på, eller hur?!

nu ska jag klä på mig, sen ska vi äta kyckling & kroketter, mums! :D

ha de bra älskade vänner & hoppas ni klarar er undan skolstartssjukan!
puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar