fredag 23 december 2011

Dan före dopparedan!

Ohåj!

Nu va de ett litet tag sen jag bloggade, men har inte riktigt funnits så mycket tid till det!
Men nu ska jag ta igen lite ínnan jag drar iväg till Uddevalla imorrn & firar jul, kommer hem igen på juldagen nån gång på eftermiddagen!

I måndags så hade vi storstädning av lägenheten, vilket va välbehövligt! Inte att det blir så värst stökigt här, mest skititgt! Katterna drar runt på skräp, häller ut sin mat på golvet, river ut jord ur blokrukorna osv.
Jag har så kort minne så de finns inte, minns inte vad jag gör. Men aa, tisdags så va vi hemma hos mamma & pappa kom precis lagom tills dom skulle klä granen, så hjälpte till med det :) Fick med lite mer juldukar & lite julgranskulor hem :) Fick också middag där!

Onsdag, långdag på jobbet, hem käka & sen åkte vi & tränade bowling. Gick la sådär :P
Igår så åkte vi hem till mamma & pappa igen, hämtade en julgransfot som dom köpt till oss! Så tittade vi på ett hus sen åkte vi till Ullene & hämtade granen!
Så efter lite mat i magen började vi med granen! Var väldigt mysigt att sätta upp & klä den, med julmusik på såklart! Efter det slog vi in de sista julklapparna!
Tittade sen på tv ett tag, jag gick & la mig tidigt vilket va väldigt gött!



Idag vaknade jag vid 8 tiden, men sov vidare tills klockan ringde halv 10. Orkade inte gå upp utan somnar om & vaknar strax efter 10. Låg kvar en stund & myste med katterna & spelade lite wordfued!
Sen gick jag upp & pysslade lite, fick ihop 3 st smällkarameller som nu hänger i granen!
Väckte Rickard & käkade frukost :)
Sen smsar Ulrika & säger att hon är på väg! Så hon & Katta kom vid halv 2 tiden, jag fick äntligen min fjäder!
Ulrika & hennes kompisar driver ett UF företag som heter Easy Feather. Detta har blivit en stor trend, med fjädrar i håret. Antagligen en Maria Montazami smitta. Iaf, så tycker jag att det är väldigt snyggt!
Så jag sa till henne att jag ville köpa en. Dom har flera olika, några breda & några smala, enfärgade & mönstrade. Först tänkte jag ta en svart/vit mönstrad, för en sån har Ika & jag tyckte den va jäkligt snygg! Sen smsa hon i veckan & sa att dom hade fått in rosa/svart nu & frågade vad jag ville ha. Så hon tog med en av varje & den rosa tyckte jag va himla snygg! Passar mig riktigt bra!
Så idag fick jag hemleverans plus att hon satte i den åt mig! Detta kostade 95kr.
Man kan få med microring eller clips. Jag valde med microring, så nu sitter den i håret tills de ramlar av!
Haha :)



Blev himla nöjd! Längesen jag hade nåt kul med håret, piffar upp det lite! :)

Eftersom jag har så kort hår så valde jag att ha den i överhåret. Hade jag tagit den i underhåret hade den stuckit ut ca 6 cm från mitt vanliga hår & det vill jag ju inte!
Men Ika som har långt hår har den i underhåret & det är så jäkla snyggt!
Blev lite reklam här, men besök gärna deras facebook sida om ni vill veta mer eller är intresserade av en egen :)  Deras facebooksida hittar ni här!

Förut var vi hos farmor en sväng på fika & bytte lite julklappar. Fick bla en ny kajal av farmor, ibland kan även hon! :D Fick en strykbräda av Tom, så antar att jag får ett strykjärn av mamma & pappa imorrn? ;)
Jag & Rickard bytte också julklappar förut eftersom vi inte ses imorrn, & jag har världens gulligaste pojkvän! Fick en jättefin liten nalle i glas med en liten kärleksförklaring & en jättego parfym! Du är bäst älskling, TACK! <3

Nä nu ska jag titta på tv en stund, funderar på om jag skulle gå & duscha nu så jag slapp gå upp så himlans tidigt imorrn. Men nja, får nog bli imorrn ändå :)

Ni får ha en riktigt God Jul! Så hörs vi antingen på juldagen eller annandagen :)
Puss på er!


Mina gullungar låg & myste idag <3


2 kommentarer:

  1. Jag har bytt blogg snygging :)

    http://becca-jansson.blogspot.com/

    PUSSS

    SvaraRadera
  2. Tank yo, tänkte väl att du inte skulle sluta med bloggandet :)
    PPUSS <3

    SvaraRadera