fredag 10 januari 2014

Blandad fredag

Bra natt på jobbet, var otroligt lugnt! När jag kommer hem så är det strömavbrott i hela Kleva, så jag tänder ett ljus, käkar en clementin & går & lägger mig. Får flimmer framför ögonen precis när jag lagt huvudet på kudden, så va bara att gå upp & ta alvedon & migräntablett & hoppas att jag lyckas somna innan migränen kommer. Strax efter 7 kommer strömmen tillbaka & jag har lite halvsvårt att somna, huvudet börjar värka lite. Men somnar & sover som en sten till halv 12, vaknar av huvudvärk. Somnar om till klockan ringde 12 & jag va astrött, ögonen ville inte öppnas :P
Trött efter bara 5 timmars sömn, knappt & migrän på det, gött.

Åker in till stan, köper lister, jag & mamma åker & handlar inför kalaset. Hem & fikade :)
Pappa & Rickard blev precis klara med listerna när vi kom hem igen, nu är de klar, så gött! Är så fint med :)

Sen när dom åkte hem satte jag igång med smörgåstårtan, så jag har lagt emellan den så får den gona till imorrn :) Bara dekorationer kvar :)
Sen har vi plockat iordning, tvättat, osv. Käkade en lätt middag & sen åt vi chips & dipp till en film!


Baserad på en verklig händelse från mitten av 90 talet.
Helt okej & Mark Wahlberg är ju bara såå mums! ;) 

Nu ska jag bara slappa här i soffan tror jag, är väldigt tung i huvudet. imorrn blir det att göra en tårta, blir hallonmousse med kladdkakebotten & göra klart smörgåstårtan. Även städa, duscha & göra iordning. Ganska gött att kalaset blev så sent, har jag hela dagen på mig :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar