torsdag 23 januari 2014

Good for you!!

Blir glad över att höra att mina vänner mår bra & går ner i vikt & allt, bra jobbat! (y)
Själv har jag gått upp ett halvt kilo sen jag började simma & tagit tag i maten. Lite lagom roligt..
Dock är det nog med största säkerhet så att jag har en sköldkörtelsjukdom, som sitter ihop med ämnesomsättningen. Läste lite på 1177 efter jag vart hos läkaren,


Symtom
  • trötthet eller nedsatt ork
  • depression
  • koncentrationssvårigheter
  • frusenhet
Har allt detta..


Senare kan ytterligare symptom utvecklas, till exempel
  • torr hud och torrt hår
  • förstoppning
  • viktökning
  • minnessvårigheter
  • långsam hjärtrytm
  • led- och muskelsmärta
  • nedsatt fruktsamhet.
Sen har jag ju viktökning, torr hud & minnet är inte alls som det brukar!
Så jag hoppas att det är detta jag har, för då kan jag få behandling så värdena blir normala igen & jag också kan träna, må bra & gå ner i vikt! 

Har mått väldigt dåligt i själen, som muhamed på jobbet säger, det sista. Just för att jag inte kan hänga med i nåt tempo, allt har vart emot mig & jag har inte vetat vad jag ska ta mig till. 
Är så glad att jag äntligen tog tag i mig & sökte vård. Eftersom jag har haft de så här i flera år nu så är det ju nåt fel!
Det är fortfarande en & en halv vecka kvar tills jag ska ner till doktorn för att få "domen", väntan är seg.
Så en liten förklaring till mitt deppiga jag, kan vara detta!




Så just nu har jag & min gravidmage ingen lust att åka på solsemester!
Men tror min själ behöver det ;) 




4 kommentarer:

  1. Så fort du mår bättre och vet vad du har för fel så kommer jag peppa dej till att gå ner i vikt, så fixar vi de tillsammans;)
    Puss på dig♡♡

    SvaraRadera
  2. Gumman, hoppas det blir bra snart! Finns alltid här för dig! Pussar finaste! <3

    SvaraRadera