fredag 17 januari 2014

så kan det gå när inte haspen är på

Idag var vi nere & tog andra hepatit sprutan. Var inte nervös för vet ju att det bara är ett litet stick sen är det klart. Mamma tog först, sen jag, sen pappa & sist Rickard. När vi va klara så pratade mamma lite med sköterskan & vi skulle precis gå, då blir jag genomsvett & börjar känna mig urdålig. Svartnar för ögonen & jag tar tag i Rickard, pappa sätter mig ner & sköterskan säger åt mig att lägga mig. Så hissar hon upp benen så blodet får åka ner till hjärnan. Hon sa att det inte alls var nåt konstigt & jag fick ligga en bra stund, känner mig bättre, sätter mig upp & får sitta en stund innan allt känns helt okej igen & vi får gå.
Haha, va ju dock de rätta stället att svimma på ;) Va ju bra att de hände innan vi kommit ut ur rummet, annars hade jag la stupat i korridoren :)

Blev en liten fika innan vi åkte hem :)

Hemma har vi inte gjort mycket, tvättar, eldar, lagat hemmagjord pizza & nu slappar jag bara :)
Simmat måndag & onsdag med Jenny :)
Rickard har vart hemma några dagar med feber, men han känner sig lite bättre nu :)

Köpt ett par vita tygballerina, jätte söta :) Måste börja planera allt inför resan nu, kläder osv. Hur ska vi klara att ha med underkläder för 14 dagar!? Det räcker väl knappt med 14 par trosor, eller?? Så många trosor har jag nog inte ens, haha! Åh gud, har så svårt att hitta underkläder som sitter bra med. Nån som ska till ullared innan? Där har de en riktigt skön trosa, köpte 6 par sist jag va där med Jenny, men de räcker ju inte ;)
Sen kläder, vad har man? Linnen, shorts, kjol, långbyxor, klänning, kofta, tshirts ? Hur mycket?
Skor? Alla övriga saker, mobil, laddare, tandborste, bikini, handdukar. Hatar att planera packning, man har ju ingen aning om väder eller nåt. Sen vill man ju inte släpa med för mycket, men man måste ju ändå klara sig två veckor!!
Har ni nå tips, vad ska jag tänka på??

Jösses, Ilandsproblem big time här!! ;)

Kikar även nya resor varje dag! Vill passa på nu att resa, för sen vet man aldrig när det blir igen. Så minst en solresa till iår! Lite inne på att dra en vecka på semestern, men även funderat på typ Thailand över jul & nyår. Men de klart, det är typ pengarna som styr där ;)
Men nu har jag bestämt mig för nåt av de, så bara att prioritera rätt :)


Bild från vårt hotell i Marocko! Ska bli spännande att åka till Afrika!! :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar