måndag 22 november 2010

♥ Dag 2 – Min första kärlek

Min första kärlek & mina första pojkvän var Christian. Vi blev ihop strax innan jag fyllde 17år.

Jag minns så väl när han skrev till mig första gången, vi var på studieresa i Tyskland när vi gick i 2an på gymnasiet. Fick tag i en dator & kollade till bilddagboken lite snabbt, där hade han kommenterat några av mina bilder. Jag hade ingen aning om vem han var, blev jättenyfiken. Sen skrev vi till varandra där & sen vidare på msn. När vi pratat i ca 2 månader träffades vi, det var svinkallt ute, det var mitten på december & det snöade lite med. Minns att jag sa till pappa som körde mig till tåget att jag skulle hälsa på Ida inne i stan, haha!
Vi blev tillsammans i slutet på december & höll ihop i 11 månader.
Anledningen till att jag gjorde slut var att kärleken liksom försvunnit från min sida, han ver mer som en bra kompis till slutet. Jag vet att han inte kände samma sak, & jag ville inte göra slut.
Men gjorde det iallafall, det hade bara blivit tokigt om jag hållt mig kvar vid honom fast gnistan hade försvunnit, man är ju inte tillsammans med nån bara för att, eller hur?
Vi har aldrig varit ovänner & nu efteråt inser jag hur stark han måste ha varit, så ofta som jag var sur & grinig på honom, vissa gånger helt utan anledning. Det är beundransvärt att han ändå tyckte om mig, för jag kunde vara riktigt tvär vissa gånger!
Sen dess har vi gått skilda vägar, men händer att vi stöter på varandra på Facebook ibland, & det är väl inte helt fel :)
Hade ju tänkt ha en bild till varje sanning, men hittar ingen bra. Så blir en ego bild från den tiden istället :)

2 kommentarer: