tisdag 23 november 2010

♥ Dag 3 – Mina föräldrar

Min mamma heter Carina & min pappa heter Ola. Dom är 43 & 46 år gamla, pappa kommer härifrån -Gökhem & mamma kommer från Törbjörntorp.
När mamma var 5 år så flyttade dom ner till Bohuslän medans pappa alltid har bott i gökhem.
Dom träffades 1988 (tror jag?) genom gemensamma kompisar & dom bodde först tillsammans i en lägenhet i Falköping fram till Januari 1990 då de flyttade ut till Heden där vi bor kvar än idag!
Dom gifte sig i april 1994.

Pappa jobbar på Volvo i Floby som truckförare (nej jag vill inte alls bli som pappa, hihi!) & där har han jobbat i 2 olika omgångar sen 1989 tror jag. När jag var nåt år gammal jobbade han i Stenstorp ett tag, sen gick han tillbaka till Volvo igen & jag skulle tro att han kommer vara kvar där till pension ;)
Mamma är undersköterska & har jobbat på frökindsgården i Kinnarp i ganska många år. Men nu har hon vart sjukskriven i ca. 4 år & kommer nog aldrig komma tillbaka till något riktigt jobb tyvärr.
Det är sjukt påfrestande för båda pappa & mig & lillebror att ha en så sjuk mamma. Ibland kan det vara riktigt illa & då är det jobbigt. Men det är tyvärr inget att göra något åt, det är bara att försöka göra sitt bästa helt enkelt.
Jag har haft en väldigt trygg uppväxt, dom har aldrig bråkat, smågnabbas gör väl alla? Dom har alltid ställt upp & funnits där. Eftersom vi aldrig flyttat har jag aldrig behövt byta skola & hitta nya kompisar vilket jag tycker har kännts väldigt tryggt. Enligt mig har deras uppfostran på mig & min bror vart väldigt bra, det har varit strängt men inte för mycket. Är det nej så är det nej, punkt!

Mamma & Pappa betyder väldigt mycket för mig, hur knepiga jag än tycker dom är ibland. Vi delar inte alltid samma åsikter kan jag säja!
Men dom har aldrig slagits, inte skrikit eller gapat om det inte behövts, osv.

Min mamma & pappa är bäst helt enkelt, jag älskar er! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar