tisdag 30 november 2010

♥ Dag 9 – Min tro

Jag är kristen absolut, jag är döpt & konfimerad, men mer än så är det inte. Jag tror inte på gud osv.
Däremot är jag väldigt förtjust i nordisk mytologi & tror det kan finnas sanning i det, även om kanske inte allt verkar trovärdigt så tror jag ändå att det kan ha funnits. Eller så tycker jag det bara är vädigt intressant med gamla asagudar osv :)

Jag tror inte på spöken & andar, men jag tror på ett liv utanför jorden, att det måste finnas något mer i universum än vi. Klart att det finns gubbar på mars, eller? Ja men ni förstår vad jag menar, nånstans där ute finns det mer "folk".

Jag tror däremot att när man dött att man kommer till ett annat ställe, att min farfar tittar ner på mig & är stolt över mig att jag jobbar på volvo, det vet jag att han är! Att han har det väldigt bra där han är nu & så småningom kommer jag till honom. Att han & farmor kommer återförenas igen, klart det är så!

Sen är jag skeptisk till allt som har med folk som kan se in i framtiden, folk som kan prata med de döda, folk som kan prata med djur,  ja den listan kan göras lång. Sånt är bara strunt för mig,  För jag tycker att låt framtiden komma & låt det förflutna vara förlutet.

Alla andra får tro precis på vad dom själva vill, tror någon att gud finns, ja då kanske den gör det med.
Så det finns ingen anledning heller att säja till mig att är du sjuk i huvudet, klart det inte finns folk på andra planeter, för varför inte liksom?
Ni fattar nog vad jag vill ha fram, jag tror på det jag tror, & ni får tro på det ni tror :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar