tisdag 15 oktober 2013

Att jobba hårt & få ut nåt av det

En sak jag kan komma & tänka på ibland & bli så himla glad över är det här med att tjäna sina egna pengar!
Jag kan känna mig så stolt över mig själv när jag är ute & kör vår "nya" volvo, när jag köpt nåt lite dyrare som jag länge velat ha, när jag fyllt hela kylen/frysen & skafferiet med mat, när jag köpt nåt fint till hemmet eller när jag betalat elräkningen & har ett bra sparande & bolånsupplägg.
Tänk alla gånger jag sitter på jobbet, antigen en vanlig dag eller en övertid, & jag önskar att jag kunde sjukskriva mig eller vara hemma.
Sen kommer lönen & vi kan göra allt vi vill. Det är så himla skönt!
Det är verkligen en annan känsla än förr när man fick pengar av mamma & pappa eller så.

Jag är glad att jag kämpar på & jobbar! Jag vill ha det bra nu & i framtiden!
Vi hade inte kunnat ha nåt av det vi har nu (kanske min gamla Bora) om vi inte hade jobbat.


Man lär sig också av sina misstag! Så jag är stolt över mig själv! Fortsätt kämpa med jobbet Jennie!



Denna bilden är tagen oktober 2010, en månad på mitt nya jobb.
Tänk att jag förra månaden, hade jobbat på Volvo i tre år redan! 
Det är sjukt! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar