onsdag 16 oktober 2013

Svårt att berämma den som har det bra, lätt att begråta den som inget har.

Jag får väldigt ofta tänka mig för. Jag är fruktansvärt avundsjuk/svartsjuk!
Jag har svårt att glädjas åt mina vänners framgång & lycka.

Hoppas & tror att ni mina kära vänner vet att jag älskar er & innerst inne är så stolt över er!
MEN, jag har såå svårt att visa / berätta det för er!

När någon har det bättre än mig, eller har nån dyrare/finare/snyggare grej, eller större hus eller nyare bil eller vad det nu än är, så blir jag avundsjuk.
Jag vet inte varför, för det jag har vill jag ju ha & gillar & är stolt över. Men alltid när någon kommer med något som är snäppet vassare, även om jag gillar mitt bättre, så blir jag sotis.

Jag har kämpat med detta hela livet. Jag hoppas att jag har blivit bättre & säger bra & positiva saker om er eller era nya saker/jobb eller vad det nu kan vara. Jag är stolt! Jag tycker om det mesta som mina vänner är glada över.
Men jag förstår inte hur svårt det ska vara att berömma?

Så vet jag själv att när jag väl säger nåt, så låter det dåligt. Som jag hittat ett fel & gör stor grej av det.

Förlåt mig om jag sårat någon nån gång, på grund av mitt eget "storhetsvansinne" svartsjuka, avundsjuka eller vad det nu är jag har. Jag hoppas jag kommer bli bättre på komplimanger & allt! :)




Mina babes! <3
Gammal bild från 2009!
Saknar gamla goda tiden! 


1 kommentar:

  1. DU är en underbar vän:)<3
    haha när jag såg bilden så kom jag att tänka på när vi åt på den resturangen;), undra hur fan vi hittade den, och sen när vi skulle därifrån, ingen viste var vi var, och jag sa hela tiden att vi ska åka mot oslo eller Karlstad så kommer vi rätt. och du eller becca bara men vi kan ju inte åka te oslo ju:O;) helt förskrämda va ni;) men hem hittade vi te min lilla bastu:) och mysigt hade vi<3 tack för alla fina år<3 hoppas de blir 100 år till tillsammans:)<3

    SvaraRadera