söndag 23 januari 2011

Jennies salladsdressing!

Här kommer ett litet mattips så här på natten!
Jag hatar att äta sallad utan dressing, så jag brukar göra en egen & den är väldigt uppskattad!
Jag har inga exakta mått, jag tar efter smak & behov liksom!
Men har några olika varianter, beror på vad man har hemma !

Den ena tar jag Grädde, Chilisås, Majonäs, Salt & Peppar. Lagom med grädde, lagom med majonäs & rätt mycket chilisås kan man säja grovt, smaksätt med S&P.
Den andra byter man ut grädde mot creme fraiche bara & gör samma sak! Har man grädde & vill ha den lite lösare häller man i en liten skvätt! Denna blir krämigare & nästan lite godare tycker jag!



Bilden har jag tagit från google, färgen är typ likadan blir fast den blir ju inte alls så fast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar