söndag 30 januari 2011

Jennies Tacopaj!

Här kommer receptet på min goda paj som vi gjorde igår!

Tacopaj, 4 portioner.

Pajdeg:
3dl vetemjöl
1½dl mjölk
1tsk salt
1tsk bakpulver

Fyllning:
400-500gr blandfärs
1 påse tacokrydda
1 burk creme fraiche

Blanda allt till pajdegen, knåda & tryck ut i en pajform.
Nagga & grädda i ugnen på 175 grader i 10min.
Under tiden så bryner du färsen & häller i tacokryddan. Sen i med creme fraichen & låter det puttra lite.
Häll sen i fyllningen i pajskalet, på med skivad paprika om man vill ha & strö riven ost över.
Grädda i ca 10 min eller tills osten fått fin färg!
Väldigt snabb, enkel & supergod! Lycka till!


Jag gör även vanlig köttfärspaj på det här viset, fast byter då ut tacokryddan mot lite chilipulver, grillkrydda eller vad man nu vill ha :) Jag gillar inte pajer med äggstanning i, så har ni några recept på goda pajer utan det så får ni gärna ge receptet till mig :)

2 kommentarer: