torsdag 2 december 2010

♥ Dag 11 – Mina syskon

Jag har ett syskon, en lillebror. Fast kan knappt säja så, han är 20 cm längre än mig så jag känner mig inte riktigt som hans storasyster! Han fyllde 18år i somras & då tog han öven körkort!
Har går på Transport i Skara & hans dröm är att bli lastbilschaffis.
På fritiden bowlar han, är med kompisar eller sitter vid datorn & spelar sina konstiga krigsspel mot andra på nätet.

Min lillebror är väldigt snäll egentligen, & sen han fick körkort är det alltid han som får köra runt på sin syster!
Vi bråkar inte ofta nu längre, om vi skulle göra det är det om småskaer om vem ska plocka ur diskmaskinen & sånt.
Även fast jag tycker det är väldigt skönt när han är borta några dagar är det kul när han kommer hem igen.


Vi tittar väldigt mycket på film tillsammans, annars gör vi inte så mycket saker tillsammans.
Vi har samma smak för bilar & tycker om bakhjulsdrift. Vi har dock inte samma värderingar om resor, jag vill resa massor & utforska världen, medan han hellst är kvar här i Sverige, men han skulle kunna tänka sig att göra lite långkörningar med lasbil till andra länder.

Vi är ganska olika, men det är väl dom flesta syskon. Tommy är min lillebror, & det kommer han alltid att vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar