söndag 12 december 2010

♥ Dag 18 – Min favoritfödelsedag

Det var när jag fyllde 15 år! Jag fick köra moppe, & eftersom jag var yngst i klassen fick jag ju göra det sist av alla så det var riktigt efterlängtat!
Minns att jag åkte moppe den dagen till skolan. Mina kompisar hade vart lite konstiga mot mig ett tag, liksom viskat bakom min rygg, slutat prata när jag kom osv. Vi gav alltid presenter till varandra samma dag som vi fyllde, så jag va lite spänd på vad jag skulle få. Jag fick 2 paket tror jag, en lök & en sliten gammal nyckelring. Jenny skyllde på att den hon beställt inte hade kommit än.
Så efter skolan åkte jag hem på moppen med min lök & tyckte de va lite konstigt.
Åker hem & får födelsedagsfika, så säjer mamma att jag ska ta på mig nåt lite finare. Jaja tänkte jag, vi kanske ska ut & äta ikväll, sen ringer de på dörren & nåra kompisar kommer upp. Dom säjer inte ens hej utan bara "Jennie vart har du din palestinasjal?" ja den var nere, så sprang ner & gav den till dom & dom band den som en bindel framför mina ögon & sen ut till bilen.
Pappa körde runtrunt & jag hade ingen aning om vart vi var, när vi va framme gick vi igenom en stor snödriva & jag trodde vi var utanför skolan. Sen öppnar vi 2 dubbeldörrar för att komma in & de knarrade bekant, då fattade jag att vi var hos Jenny!
När jag kommer in tar dom av mig sjalen & där va alla mina vänner!
Åh det var en så kul överraskningsfest! Fick ett superfint halsband som alla lagt ihop till, därför jag inte fått några mer presenter i skolan!
Sen kunde jag inte vara sur på dom mer, för de va bra gjort att kunna hålla de hemligt för mig, så nyfiken som jag är!
Jag & Jenny på min 15årsfest som jag hade några dagar senare för släkten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar