torsdag 23 december 2010

♥ Dag 26 – Mina rädslor

Jag är rädd för åska, det är det värsta jag vet! Hemskt tycker jag att det är!

Jag har alltid varit hundrädd, för när jag var riktigt liten kom 2 stora hundar & skulle hälsa på mig, men eftersom dom var så stora & jag så liten så välte dom mig, sen dess har jag vart rädd för hundar. Men det har gradvis växt bort & jag har lärt mig att vänja mig vid hundar. Förr var jag rädd bara av att möte en hund på stan, men Malin har alltid haft hund & några mer kompisar har haft. Så när jag vart hos dom har jag lärt mig att klappa osv. Nu är jag knappt ens rädd för stora hundar ens, det känns så bra att man kan lära sig att arbeta bort en rädsla! (jag jobbar på åskrädslan med, sakta men säkert)

Ett av mina sätt att jobba bort hundrädslan, att gå ut & gå med grannens hund!

Sen har jag en rädlsa över att få leva hela mitt liv helt ensam. Jag är inte rädd för att dö, jag är inte rädd för att jag inte kommer få några barn, men jag är rädd att jag kommer att dö ensam. Att inte gifta mig & ha någon att dela livet med. Det är nog min största rädsla för icke "verkliga" ting, eller vad ska man kalla det? Abstrakta? Ja ni förstår vad jag menar.

Jag har också en väldig tandläkarskräck, jag har ingen aning om varför. Skräck beror ju på att man har blivit skrämd eller så nån gång, som med hunden, men varför jag är rädd för tandläkaren har jag ingen aning om?
Jag blir kallsvettig, nervös som bara den när jag ska åka dit, får världens handsvett, får svårt att andas. Lite panikaktigt blir det. När jag sitter i stolen & gapar känns de som jag kommer kväva mig själv med mitt efet saliv för jag vågar i pricip inte svälja. Dom ser att man är lite nervös & frågar när jag har alla grejer i mun om de går bra. Vad fan ska man svara då mer än aa? De enda man får fram med all skit i mun är ju aa.
Haha ja jösses, det är inte lätt!

Sen blir jag rädd om nån skrämmer mig, men det blir nog de flesta?
Blir också rädd om jag tappar greppet med bilen nu när det är halt & jag inte är beredd på det, då tror jag alltid att jag kommer köra in i ett träd & dö. haha.
När det ringer sent på kvällen blir jag alltid rädd att det har hänt någon nåt.
Lite såna där småsaker som de flesta kan bli rädda över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar