torsdag 16 december 2010

♥ Dag 22 – Det här upprör mig

Det finns många saker som får mig upprörd.
Ett är tex mobbare, jag förstår inte har folk ingen skam i kroppen? Hur kan dom stå & klanka på nån som är yngre, svagare eller kortare än vad man själv är? Usch jag har alltid tyckt illa om folk som mobbar andra!

Såklart när folk ljuger. Varför inte berätta sanningen? & om man inte kan med att säja de rätt ut, linda in de på ett nyggt sätt då! De som jag främst tänker på är när folk lovar & säjer att dom ska följa med på något eller liknande & verkar jätteglad över de, men sen kommer dagen innan & säjer att den inte kan följa med för den har inga pengar eller liknande.
Förfan de visst ni redan när jag frågade, varför inte säja som det är isåfall? Eller så kan de va så att man helt enkelt inte vill/orkar, att man inte alls känner för de eller så. Då tycker jag att man borde lita på mig såpass mycket att kunna säja rätt ut att, Jennie jag har verkligen ingen lust, det skulle bara bli dålig stämmning om jag följde med. Va ärliga, jag mår bättre av om ni säjer som det är istället för att hitta på massa skitsaker!
Vad tror ni jag kommer göra? Bli skitförbannad & aldrig prata med er mer? Ja de kan hända om ni håller på & ljuger hela tiden!

Haha usch där märktes de att jag blev lite upprörd va?

Sen är jag ju inte emot slakt, jag älskar ju kött, men dom ska för fan inte behöva plåga de stackars djuren mer än nödvändigt? Usch blir förbannad när jag tänker på sånt!

Sen skulle jag bli upprörd om bilen inte startade (vilket aldrig händer, pepparpeppar), om jag inte skulle få en enda julklapp & såna saker som säkert de flesta blir upprörda över!
Men kommer inte på någon mer "stor" grej just nu : )

Så dagens lärdom om Jennie: Säj sanningen till mig, jag mår bättre av det, vad det än gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar